تلگرام
تبلیغات
تلگرام
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 79041
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۹۸ - ۰۴:۳۳

وی با اعلام اینکه تنها مرکز جسمی حرکتی استان در یاسوج فعالیت می کند عنوان کرد: این مرکز ۳۵ دانش آموز جسمی حرکتی دارد که اغلب ویلچری هستند که در یک فضای بسیار محقر آموزش می بینند که فاصله زیادی با فضای استاندارد پیش بینی شده دارند .

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان خواهان همکاری دستگاهها برای فضای آموزشی دانش آموزان شد

فصلی نو ، مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه به آموزش دانش آموزان استثنایی توجه نشود علاوه بر خانواده ، ممکن است ضربات جبران ناپذیری بر جامعه وارد شود .

به گزارش فصلی نو ، شهربانو بختیاری در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با محوریت مدیرکل آموزش و پرورش به مدیریت سید محمدکاظم نظری برگزار شد بیان کرد: بهتر است دانش آموزان استثنایی را ویژه ببینیم.

وی ادامه داد: ما با ۲۵ نفر یک مدرسه خاص استثنایی تشکیل می دهیم که در این بین به غیر از مدیر و معاون بقیه پرسنل می بایست در حوزه های رواشناسی و کار درمانی مهارت داشته باشند .

بختیاری ادامه داد :استاندارد کلاس های آموزشی بین ۳ تا ۵ نفر است و در برخی از مواقع به ۷ نفر می رسد .

وی با اعلام اینکه تنها مرکز جسمی حرکتی استان در یاسوج فعالیت می کند عنوان کرد: این مرکز ۳۵ دانش آموز جسمی حرکتی دارد که اغلب ویلچری هستند که در یک فضای بسیار محقر آموزش می بینند که فاصله زیادی با فضای استاندارد پیش بینی شده دارند .

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه به مرکز آموزشی پیش دبستانی استثنایی اشاره کرد و گفت : این مرکز در یاسوج فعالیت می کند که یکی از اولویت های کاری آموزش و پرورش استثنایی مداخله بهنگام و زود هنگام است و با توجه به اینکه اگر  قبل از  ۵ سال بچه کم توان ذهنی  تحت آموزش های لازم قرار گیرد و سازگاری بهتری با اجتماع خواهد داشت .

شهربانو بختیاری ادامه داد: این مرکز پیش دبستانی که بسیار مهم است در یک فضای استیجاری که قابلیت آموزش در آن دیده نمی شود مشغول به تحصیل هستند، به شکلی که خدمات توانبخشی که اساس و پایه این دانش آموزان است را نمی توانند دریافت کنند .

بختیاری با اعلام اینکه خیر برای ساخت مدرسه دانش آموزان استثنایی اعلام آمادگی کرده است خاطرنشان کرد: تقاضا داریم از طریق شهرداری ها ، راه و شهرسازی و یا بنیاد مسکن زمینی جهت ساخت مدرسه در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار دهند .

وی در ادامه به مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان اشاره کرد و افزود: مدارس استثایی در همه مناطق شهر نیست الان مناطق جمع آوری این دانش آموزان در نقاط محتلف شهر و روستاههای اطراف است که متاسفانه اغلب قریب به اتفاق آنان از قشر پایین جامعه هستند که همین مهم مشکلات ما را بیشتر کرده است .

شهربانو بختیاری ایجاد مراکز علمی  توسط آموزش و پرورش استان که جهت برطرف کردن مشکلات درسی دانش آموزان راه اندازی شده است از راهکارهای مهم جلوگیری از ترک دانش آموزان این حوزه عنوان کرد.

همراه اول
تلگرام
تلگرام

یک دیدگاه

پربازدید ها
عکس